Skip to main content

Regels

Hier vind je de algemene server regels en de regels van The Chronicle.

Algemene regels

Algemeen

  1. Alt accounts zijn niet toegestaan.
  2. Een VPN bypass is alleen aan te vragen via de discord.
  3. Hacken in iedere vorm is niet toegestaan.
  4. Ongepaste skins of gebruikersnamen zijn niet toegestaan.
  5. Chargebacken van gekochte items resulteert in een blacklist/ip-ban.

Communicatie

  1. Spammen is niet toegestaan, wij zien meer dan drie berichten in korte tijd achter elkaar versturen als spam.
  2. Overmatig schelden is niet toegestaan.
  3. Reclame maken zonder toestemming is verboden.
  4. Discriminatie is niet toegestaan.
  5. Doxen en booten zijn ten strengste verboden.
  6. Overmatig gebruik van caps is niet toegestaan.
  7. 'toxic' gedrag is verboden.
  8. Op RepublicMC maken we gebruik van de Nederlandse taal, met uitzondering op roleplay gerelateerde namen.
  9. Linkjes in de openbare chat sturen is niet toegestaan.
  10. De roleplay chat is alleen bedoeld voor roleplay gerelateerde zaken.
  11. Vragen om persoonlijke informatie is niet toegestaan.
  12. Iedere vorm van erp, failrp, metagaming en powergaming zijn niet toegestaan.
  13. Wanneer je meer spelers bij de roleplay wilt betrekken, dien je hen minimaal 15 minuten van tevoren over de situatie te informeren.
  14. Het negeren van roleplay in alle mate om je eigen belangen ten voordelen te behouden is niet toegestaan.
  15. Het gebruiken van een op lange afstand brief dient altijd via een postduif, raaf of uil te gebeuren. Iedere andere vorm word gezien als failrp.
  16. Als je iets in je inventory een andere naam geeft, zij het met /rename of via een anvil, moet dit item niet tegen de roleplay in gaan. Tegen de roleplay ingaan kan varieren van scheldwoorden tot een zwaardnaam die niet past bij de roleplay van jouw provincie.

Discord

  1. Soundboard abuse is niet toegestaan.
  2. Meerdere malen het channel leaven of joinen is niet toegestaan.
  3. Onnodig staff taggen is niet toegestaan.
  4. Het maken van onnodige tickets is verboden.
  5. Ongepaste plaatjes, spraakmemos of video's delen is niet toegestaan.

The Chronicle regels

Toegestane mods

  1. Minimap met spelers.
  2. Optifine of Sodium
  3. Litematica met printer
  4. Fullbright
  5. Horse stats
  6. Mouse tweaks
  7. Inventory hud
  8. Sighted (render distance)
  9. Replaymod of Flashback
  10. Clients zoals Lunar mogen wel, tenzij deze clients DMI, Xray of andere vormen van cheats bevatten.
  11. Googlechat

Gameplay

  1. Het gebruik maken van potions die kunnen worden verkregen is toegestaan. Bekijk hier alle beschikbare potions.
  2. Het maken en gebruiken van automatische of semi-automatische farms gemaakt met redstone is niet toegestaan.
  3. Het maken en gebruiken van afk machines is niet toegestaan.
  4. Het gebruik maken van mine overlay of gelijksoortige voordelen is niet toegestaan.
  5. Het is niet toegestaan uit te loggen op Neutraal. Uitzondering word gemaakt voor handelssteden.
  6. Het vermoorden van dieren, zonder aanleiding van roleplay, is niet toegestaan.

Wisselen van Provincie

Wanneer je van Provincie wisseld bepaald jouw Hertog of Leider hoeveel jij mee mag nemen naar jouw nieuwe Provincie. Je hebt recht op 1 set armor en 5 tools, jouw Hertog of Leider kan bepalen dat je meer mee mag nemen. Het is niet toegestaan om items die niet van jou zijn mee te nemen. Als je toestemming hebt om van provincie te wisselen maak jij, jouw Leider of Hertog een ticket aan.

Als jij zelf een ticket maakt, stuur je een screenshot waarin jij jouw Hertog of Leider mededeeld dat je van Provincie wilt wisselen. Daarbij stuur je ook een screenshot waarin de Hertog of Leider aangeeft wat jij mee mag nemen.

Maakt jouw Hertog of Leider een ticket geven zij aan wat jij mee mag nemen. Alles wat je meer mee hebt dan hetgeen is toegestaan wordt afgenomen en blijft achter in je oude provincie.

Hierna ben je succesvol gewisseld van Provincie.

Tiles

  1. Als Provincie kan de leider alleen de tiles die zichtbaar zijn op de map claimen.

Je provincie kan op verschillende manieren tile points krijgen

  1. Hoofdstad nexus upgraden (Per 5 tiers +1 tile point extra per tier)
  2. Graafschap nexus upgraden (1 point per tier)

Het is ook mogelijk om tiles over te kopen. Hier zitten alleen wel wat restricties aan.

  1. De tile die jouw provincie wilt kopen grenst aan jouw land
  2. De tile die jij wilt overkopen is niet van een alliantie
  3. De verkoper van de tile krijgt geen tile points

Je kan een tile overkopen door een nexus ticket aan te maken. Hier deel je in mede over welke tile het gaat en van welke provincie die tile nu is. Een Leider of Hertog van de andere provincie zal dan toegevoegd worden en beide provincies kunnen gaan onderhandelen. Als de provincies het samen eens zijn over de deal kan de transactie gemaakt worden en daarna wordt de tile overgezet.

Provincielead

  1. Leiders en hertogen die meer dan een week afwezig zijn zonder aankondiging kunnen hun positie (tijdelijk) verliezen.
  2. Provincielead heeft een voorbeeldfunctie en dienen zich daarnaar te gedragen.
  3. Misbruik van permissies als Provincie-lead is niet toegestaan.

Provincie spawn

Het is toegestaan om de provincie spawn te verplaatsen of aan te passen qua bouwwerk. Maak een ticket aan om gewilde aanpassingen aan te geven.

Wanneer provincie-lead een nexus wilt verplaatsen, dient er een ticket gemaakt te worden met volgende informatie:

  • Nieuwe tile als aangewezen spawn
  • Coördinaten waar de enchanter moet komen
  • Coördinaten waar de crates moeten komen
  • Coördinaten waar de rank weergave moet komen
  • Coördinaten waar de Daily quests npc moet komen

Iedere provincie mag maximaal 1 keer één nexus verplaatsen. De provincie heeft hierbij de keuze of ze de hoofdstad nexus of een graafschap nexus verplaatsen.

Op deze regel is echter wel een uitzondering. Iedere nieuw gemaakte kolonie krijgt ook een graafschap nexus. Deze mag eenmalig verplaatst worden.

Roleplay

Contact via Global Roleplay

Om door het gehele contintent van Quartum contact te zoeken met anderen kan je via de global roleplay chat (@) brieven versturen. Deze brieven mogen enkel verstuurd worden doormiddel van een: Postduif, -raaf of -uil. Andere dieren zijn niet toegestaan.

Het gebruik maken van global roleplay mag alleen bevordelijk zijn voor de roleplay. Het buiten roleplay context of onnodig gebruiken van deze chat zal resulteren in Fail-rp. Het is dus niet toegestaan om buiten roleplay deze chat te gebruiken of om contact te hebben met iemand via global roleplay terwijl een speler binnen radius is van andere roleplay chats.

Wanneer je meer spelers bij de roleplay wilt betrekken, dien je hen minimaal 15 minuten van tevoren over de situatie te informeren.

Fail-RP

Fail-rp is alles wat niet binnen de roleplay hoort. Dit is niet toegestaan op de server omdat het de roleplay verstoord. In de kopjes hieronder zullen specifieke onderdelen van fail-rp benoemd worden. Maar er zijn ook voorbeelden van fail-rp die niet binnen één van die kopjes past.

Fail-rp kan voorkomen in alle roleplay chats. zoals hierboven aangegeven is alles wat niet binnen de roleplay hoort fail-rp. Om een beeld te schetsen worden enkele voorbeelden weergegeven.

  • Bespreken van actualiteiten (nederlandse politiek etc)
  • Postduiven, -raven of -uilen onderscheppen of dood maken
  • Praten over privé gegevens van spelers (denk bijvoorbeeld aan NAW gegevens)
  • Gebruik maken van woordkeuzes die niet in de tijd passen zoals het spreken over computers of sociale media

Metagaming

Metagaming is informatie gebruiken binnen roleplay die je niet hoort te weten. Metagaming resulteerd in Fail-rp. Er zijn verschillende voorbeelden te noemen van metagaming. Hieronder volgen vijf voorbeelden.

  • De naam van een speler gebruiken omdat deze boven zijn hoofd staat, terwijl deze speler zich nooit heeft voorgesteld
  • Iemand deelt in discord dat zijn of haar provincie ergens heen gaat en jij gaat daarom ook naar die locatie
  • Iemand stuurt jou een msg dat hij of zij ergens is
  • Een livestreamer is live en je ziet via deze livestream zijn of haar locatie, of krijgt andere informatie mee die je binnen roleplay nooit te weten zou komen
  • Een provincielid stuurt zijn coordinaten dus jij loopt daar naar toe, maar binnen roleplay zou jij nooit weten waar deze speler is

Powergaming

Powergaming is een situatie waarin je jezelf bewust sterker maakt dan dat je bent. Het gaat hier dus niet over opscheppen binnen de roleplay over bijvoorbeeld hoe sterk of rijk je bent, maar over een andere speler in een bepaalde positie zetten die helemaal niet realistisch is. Powergaming vindt voornamelijk plaats in action chat ($). Powergaming resulteerd in Fail-rp.

Voorbeelden van powergaming zijn:

  • Maakt (speler) dood
  • *Ontvangt 1000 gulden van (speler)

Je zet in dit soort scenario's andere spelers in een onrealistische positie, waarin jij binnen roleplay iets op touw zet wat onrealistisch is.

Erotic Roleplay (ERP)

Erotic Roleplay (ERP) is roleplay met een, waar de term al naar suggereerd, erotische tint. Op de server is geen enkele vorm van ERP toegestaan. Voorbeelden van ERP zijn vanzelfsprekend alle erotische handelingen in de roleplay chats, maar ook roleplay die deze kant op gaat is niet toegestaan.

Romantische Roleplay

Om een onderscheid te maken met ERP, zien wij een verschil met Romantische roleplay. Romantische roleplay wordt gezien als roleplay met daarin liefdevolle acties en berichten. Omdat Liefdevolle roleplay een breed begrip is, zien wij enkele vormen van Romantische roleplay als toegestaan.

  • Acties waarbij aanraking betrokken is, denk aan Knuffelen en handen vasthouden
  • Flirten
  • Kussen

Spelers die gebruik maken van romantische roleplay, mogen alleen bovenstaande acties gebruiken om de roleplay te versterken. Iedere andere vorm van liefdevolle roleplay wordt gezien als ERP.

Narr events

Voor veel mensen geldt dat ze graag praten over de events van de Narr als deze bezig zijn. In de tent van de Narr (de glazen koepel onder water) wordt dus niet op roleplay gehandelt in de volgende chat: Roleplay chat, roleplay shout, action chat en whisper chat. Dit houdt in dat je in de tent van de Narr wel mag praten over actualiteiten of over het event. Op taalgebruik of andere vreemde uitspraken wordt wel alsnog gesanctioneerd.

Sommige fail-rp aspecten wordt ALTIJD op gesanctioneerd, dus ook tijdens Narr events.

  • Gebruik maken van Global Roleplay chat buiten context of roleplay
  • Items renamen naar namen die niet binnen de roleplay passen
  • Nicknames gebruiken die buiten de regels van het onderstaande kopje vallen

Nickname

Om de roleplay te bevorderen kunnen leiders en hertogen mensen een nickname geven. Met deze leuke functie komen alleen wel wat verantwoordelijkheden.

  • Een nickname mag geen content bevatten die tegen de regels in gaan
  • Een nickname mag niet ingaan tegen de roleplay
  • Nicknames mogen niet op elkaar lijken (Wachter, Wachter1, Wachter2)
  • Het is niet toegestaan om je via nickname als een andere speler voor te doen

Items renamen

Als je besluit om je items te renamen, via een anvil of via /rename, moet deze naam voldoen aan de roleplay regels. Dit houdt het volgende in:

  • De naam van het item mag niet in gaan tegen de roleplay (Fail-rp)
  • De naam van het item mag niet in gaan tegen de regels (taalgebruik)

Op het gebruik van item renames die buiten deze regels vallen krijg je een warn. Sommige spelers verstoppen bijvoorbeeld scheldswoorden in tekst door de woorden te husselen of door het te vertalen. Op het verstoppen van item renames die tegen de regels in gaan wordt harder gesanctioneerd.

Oorlog en Diplomatie

PvP tijden

Het is toegestaan 24/7 te pvpen op neutraal, wij achten van iedere speler zoveel mogelijk alleen tussen de tijden 12:00-00:00 te pvpen

Het aanvragen van oorlogen kan de hele dag. Het voeren van een oorlog alleen niet. Elke vorm van oorlog mag alleen plaatsvinden gedurdende de volgende tijden: Tussen 12:00-17:00 en 19:00-21:00.

PvP op neutraal

Elke speler mag pvpen op neutraal, zowel als je een vijand tegenkomt als een lid van een neutrale provincie. Het is belangrijk om te onthouden dat iedere vorm van pvp onderdeel van roleplay is, op uitzondering van kothkastelen.

Als een provincie moet reizen voor roleplay of event kan de leider, hertog of generaal, in een ticket, aan geven dat de provincie niet aangevallen wilt worden voor de periode dat de roleplay of event zich afspeelt. (Dit is vanaf het moment dat de leden van een provincie hun land verlaten tot het moment dat ze terug op hun land zijn). Een stafflid zal de taak krijgen om deze reizende groep ook daadwerkelijk veilig te houden. Het is op dit moment niet toegestaan om deze groep aan te vallen. Omdat je hierdoor de roleplay verstoord.

Er zijn regels tijdens het pvpen op neutraal en in het algemeen:

  1. De vier handelssteden stellen bewaking op voor iedereen die in de stad rondloopt. Het is niet toegestaan om te pvpen in de handelssteden.
  2. Het is toegestaan om tijdens een gevecht te vluchten naar een handelsstad of provincie.
  3. Landrush is niet toegestaan.
  4. Je mag iedereen aanvallen zonder roleplay reden, maar dit heeft gevolgen op de roleplay. Mits de personen geen uitzondering hebben.
  5. Het is niet toegestaan server roleplay te dwarsbomen.
  6. Rod PvP is niet toegestaan.
  7. Het is niet toegestaan om entities (uitzondering op arrows) te gebruiken voor pvp doeleinden. Je mag entities bij je hebben en je mag ze breeden. Maar je mag ze niet gebruiken om mensen mee aan te vallen.
  8. Het is niet toegestaan om binnen een uur na verwonding roleplay informatie te gebruiken.
  9. Het is niet toegestaan om, tijdens een gevecht, hitboxes te gebruiken om niet aangevallen te kunnen worden. Denk aan kelp onder water maar ook hoog gras of bloemen.

KOTH’s

Op The Chronicle staan drie koth kastelen. Iedere twee weken kunnen deze koth's overgenomen worden. Bij een koth is het doel om deze over te nemen door punten te krijgen. Als dit is gelukt ontvangt jouw provincie voor twee weken een event nexus op de locatie van de koth.

Een koth staat volledig los van roleplay. Dingen die tijdens een koth gebeuren mogen niet later in de roleplay gebruikt worden. Allianties bestaan ook niet bij een koth. Het is daarbij dus ook niet toegestaan om actief samen te werken tijdens een koth. Daarnaast is het ook niet toegestaan om het land van een alliantie op te vluchten. Dit wordt gezien als landrush.

Een half uur nadat de laatste koth is overgenomen gelden alle roleplayregels weer. Hierna is het ook weer toegestaan om een ander land te betreden.

Gevangenschap

Er zijn twee soorten voor het gevangen nemen van een persoon:

  1. Je neemt een persoon in roleplay gevangen
  2. Je neemt een persoon gevangen als prijs na een veldslag of overname.

Wanneer een provincie een persoon gevangen neemt, dient de provincie dit aan te geven in een pvp ticket. Het PvP-Team zal de items van de gevangene innemen tot de tijd dat de persoon weer vrij is. De gevangen genomen persoon mag een pvp ticket maken om de spullen terug te krijgen.

Voor het gevangen nemen geldt:

  • het gevangenschap gebeurd altijd in roleplay verband.
  • De gevangene mag maximaal 1 dag worden vastgehouden. Dit kan verlengt worden tot drie dagen. Dit is mogelijk door iedere dag interactieve roleplay met de gevange te doen. Onder interactieve roleplay wordt niet verstaan dat iemand naar de gevangene toeloopt en wat eten geeft, er moet wat gebeuren.
  • Tijdens het gevangenschap mag er een bevrijding worden geplanned door middel van een infiltration.
  • Het is niet toegestaan de spullen van een gevangene in te nemen, dit is aan staff om op te slaan.
  • Wanneer een gevangene wordt verwond, geldt dit als een vrijlating van de gevangene.
  • De cel waar de gevangene zich bevindt moet voldoen aan de cel eisen.

Wanneer een persoon gevangen is genomen als prijs, na een veldslag of overname, kan er geen infiltration worden gedaan met dit als reden. Wel mag er een veldslag worden geplanned.

Oorlogsplan

Je kunt op The Chronicle verschillende manieren van oorlog voeren. Maar niet elke provincie heeft evenveel behoefte aan oorlog. De provincies hebben daarom de keuze uit een passief of agressief oorlogsplan.

  • Passief: Een passieve provincie kan 1x per week aangevallen worden en 1x aanvallen.
  • Agressief: Een agressieve provincie kan 3x per week aangevallen worden en 3x per week aanvallen. Een provincie mag maar 1x per dag aanvallen of aangevallen worden.

Provincies kunnen het oorlogsplan wijzigen op elke eerste dag van de maand via een ticket. Een leider, hertog of generaal kan simpelweg aangeven te willen wisselen naar een passief of agresief oorlogsplan.

Wanneer een infiltration of overname is geweest wordt er rekening mee gehouden dat een aanval is gedaan en wordt er een aanval afgetrokken van het oorlogsplan. Dit wordt bijgehouden door het PvP-Team

Infiltrations en Veldslagen

Wanneer een provincie een aanval wilt doen, kan dit op twee verschillende wijze, een infiltration of veldslag.

Een veldslag wordt tussen de provincies onderling afgesproken in een ticket. Bijvoorbeeld Acela wilt een veldslag tegen Piraten. Een leider, hertog of generaal van Acela maakt een ticket aan en geeft aan een veldslag te willen doen tegen de Piraten en waarom. Vervolgens wordt er een leider, hertog of generaal van de Piraten toegevoegd en kunnen beide partijen onderling overleggen. Als beide partijen het eens zijn over de locatie, datum. tijd, aantal spelers & spullen die meegenomen mogen worden kan de voorbereiding beginnen. De twee personen die in een ticket zitten namens hun provincie worden gezien als verantwoordelijke en aanspreekpunt voor de veldslag. Beide partijen geven de spelers op die mee gaan. Voorbeeld: Acela neemt Brian, Chris, Luuk, Arie & Jochem mee. Andere spelers zijn niet bevoegd om in de buurt te komen van de veldslag.

Tijdens infiltrations is het doel om de nexus (van graafschappen) te beschadigen, een gevangene bevrijden of een aanval te doen op de burgers van een Provincie.

Tijdens een infiltration mag een provincie een andere provincie aanvallen met 70% van het aantal spelers dat op het moment van aanvang online is. Het is dus het aantal online spelers :100 x70, als dat niet precies 70% is dan doe je -1.

Hier volgt een uitleg:

  • 1 verdediger online = Geen aanval
  • 2 verdedigers online = 1 aanvaller
  • 3 verdedigers online = 2 aanvallers
  • 4 verdedigers online = 2 aanvallers
  • 5 verdedigers online = 3 aanvallers
  • 6 verdedigers online = 4 aanvallers
  • 7 verdedigers online = 5 aanvallers
  • 8 verdedigers online = 5 aanvallers
  • 9 verdedigers online = 6 aanvallers
  • 10 verdedigers online = 7 aanvallers Mocht er meer dan 10 man online zijn telt gewoon door.

Stappen infiltration of veldslag

  1. De aanvraag wordt ingediend door een leider, hertog of generaal in een pvp-ticket, met de volgende informatie:
  • Welke provincie als doelwit?
  • Het bewijs van stap 1 d.m.v. screenshot of video.
  • Datum van het bewijs (Wanneer is het gebeurd?)
  • Tijd van geplande aanval (moet binnen twaalf uur na goedkeuring)
  • Gemaakte keuze tussen Infiltration of Veldslag
  1. Wacht op goedkeuring van het Oorlogs-team. Bij goedkeuring kan de provincie het andere land voor maximaal 60 minuten aanvallen. De aanval gaat in vanaf het moment dat de eerste persoon het land betreedt.

Hoe gaat de infiltration van start?

Je mag met je provincie bij de grens klaarstaan wanneer je de desbetreffende provincie wil aanvallen. Op het moment dat de infiltration van start gaat wordt de nexus op raidable gezet en krijgt de aanvallende provincie toegang tot het land. Op dat moment wordt ook bepaald met hoeveel man de aanvallende provincie mag aanvallen. Tot het aankondigen van de infiltration zelf mogen mensen nog leaven en joinen. Daarna gaat de infiltration van start, In deze 60 minuten mag je de volgende dingen doen:

  1. Spelers van de provincie verwonden.
  2. De nexus van de provincie beschadigen.
  3. Een gevangene bevrijden.

Tot drie minuten na de start van de infiltration mag de verdedigende partij in kisten en in hun enderchest. Ze mogen hun inventory legen of armor pakken. Het is niet toegestaan om in deze drie minuten spullen weg te leggen zodat de aanvallende partij deze niet krijgt. Het is enkel bedoelt om je voor te bereiden op het gevecht zelf.

Hoe gaat de Veldslag van start?

Beide partijen komen naar afgesproken locatie, hier zullen ze in 60 minuten een gevecht houden tot er een winnaar bekend is. In deze 60 minuten mag je de spelers van de provincie verwonden.

Tijdens een veldslag spelen alle spelers met een vooraf besloten kit.

Eindigen van de aanval

De aanval kan op verschillende manieren ten einde lopen:

  • Alle verdedigende personen zijn verwond.
  • Alle aanvallende personen zijn verwond.
  • De tijd van de aanval is verlopen.
  • Een van de partijen geeft zich over of trekt zich terug.

Een lid van het Oorlogs-Team kan een aanval ten alle tijden stopzetten met een grondige reden. De reden zal worden gedeeld indien het van belang is.

Wanneer een aanval eindigt dienen alle overgebleven aanvallende personen het land van de verdedigende provincie te verlaten. Hierbij mag niemand meer aangevallen worden en moeten de aanvallers direct het land verlaten.

Hierna is de aanval volledig afgerond. Het is niet toegestaan om als verdedigende partij de vertrekkende aanvallende partij achterop te jagen of mensen op hen af te sturen.

Belangrijk
  • Tijdens een aanval mogen zowel de aanvallende als verdedigende partij twee armor sets op zak hebben. Mocht je een aanval starten met meer dan twee sets wordt dit ingenomen en ben je dit permanent kwijt.
  • Wanneer je bewust het aangevallen land verlaat mag je niet meer terug het land op. Wanneer de leider, hertog of generaal geforceerd wordt het land te verlaten moet de hele provincie terugtrekken.
  • Niemand wil constant ge-spawnkilled worden. Doe dit dan ook niet. Spawnkillen wordt actief op gehandhaafd en bij het zien van dergelijk gedrag worden er dan ook straffen uitgedeeld en de aanval wordt per direct gestopt.
  • Wanneer je bent verwond als verdediger is het de bedoeling dat je The Chronicle verlaat gedurende de resterende tijd van de aanval.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een aanval te bouwen.
  • Tijdens een aanval mag je niet het land verlaten. Verlaten van het land is een automatische overgave. Wordt je van het land af geslagen moet je zo snel mogelijk terug op het land proberen te komen. Expres buiten de grens blijven wordt gezien als verlaten van het land.
  • Tijdens een aanval is het niet toegestaan om je onder de grond te bevinden. Zij dit in een mine, of in een ondergrondse base.
  • Tijdens een aanval is het niet toegestaan om je voor een langere tijd in het water te bevinden. Het is wel toegestaan om een rivier over te steken.
  • Het is niet toegestaan gebruik te maken van blokken zoals cobwebs om hinder te creëren.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een aanval je armor te repareren of om nieuwe armor te pakken op iedere mogelijke manier, uitzondering op het oppakken van armor van verwonde tegenstanders
  • Het is niet toegestaan om tijdens een aanval iets anders te plaatsen dan water.
  • Tijdens een aanval is het toegestaan om dekking te zoeken in een goedgekeurd pvp fort
  • Tijdens een aanval dient iedere speler zich te houden aan alle vooraf afgesproken regels
  • Mocht een regel verbroken worden tijdens de aanval, zal na de aanval een gesprek plaatsvinden om af te stemmen hoe verder

Overnames en Sieges

Een provincie kan een grootschalige aanval in de vorm van een overname of siege doen.

Tijdens een overname is het doel om de nexus te veroveren en op deze manier een tilepoint over te nemen van de verdedigende partij. Bij een overname kan de tilepoint alleen door de aanvallende partij worden gewonnen.

Tijdens een Sige is het doel om de nexuste veroveren om een vooraf afgesproken vergoeding te winnen. Bij een siege werkt kan deze vergoeding door beide partijen worden gewonnen.

Stappen Overname of Siege

Wanneer een provincie een grootschalige aanval wilt uitvoeren, zullen er meerdere stappen worden ondergaan voordat het kan plaatsvinden.

  1. Om een grootschalige aanval te mogen doen moeten beide provincies minimaal tier V zijn.

  2. Er moet een geldige reden zijn voor de grootschalige aanval:

  • Verwonding van een Leider/Hertog/Generaal
  • Grote bedreiging in roleplay.
  • Opdracht vanuit een roleplay karakter.
  • Niet nakomen van een verdrag/afspraak waarbij de aanvallende provincie aantoonbaar is geschaad
  1. Een grootschalige aanval moet drie dagen van tevoren worden aangekondigd.

  2. Gemaakte keuze tussen Overname of Siege

Als de provincie die een grootschalige aanval wilt doen een goede rede denkt te hebben, maakt de leider of een hertog een pvp ticket aan. Zij leggen hun rede, inclusief bewijslast, voor aan het Overname-Team. Het Overname-Team gaat in overleg om te kijken of de rede voldoet aan de eisen. Hier zijn vanzelfsprekend 2 situaties:

  1. De rede wordt afgekeurd en het verzoek voor een grootschalige aanval wordt beëindigd.
  2. De rede wordt goedgekeurd. De verdere uitleg geldt dus vanzelfsprekend alleen voor optie 2.

De aanvallende provincie kondigt een grootschalige aanval aan in de globale roleplay chat. Bijvoorbeeld: Leider van Acela: "Stuurt postduif naar de Piraten" wij zullen binnenkort een grootschalige aanval uitvoeren!

Op dit moment maakt de leider of hertog van de verdedigende provincie een ticket aan. Hier wordt de aanvallende provincie bijgevoegd, dit is expres in een ander ticket zodat de goedkeuring niet terug te lezen is met als reden de privacy van de aanvallende provincie.

De verdedigende provincie wordt ingelicht over de situatie, wat is de aanvallende provincie van plan, wat is de reden dat de grootschalige aanval plaatsvindt?

Minstens vier punten moeten de provincies onderling overleggen. Het aantal spelers die deelnemen aan de grootschalige aanval, het tijdstip waarop de grootschalige aanval plaatsvindt en de vergoeding die de aanvallers betalen als ze de grootschalige aanval verliezen. De provincies kunnen ook andere dingen overleggen, dit kan enkel als beide partijen akkoord gaan. Voorbeelden zijn, minimale online playtime van de deelnemende spelers, het toestaan of juist niet van custom enchants of een bod aan de aanvallers om van tile te wisselen.

Mochten de provincies het niet eens worden, kan het Oorlogs-team ondersteunen met het maken van een keuze. Let op! Deze keuze staat vast en gaat boven de al eerder besproken punten. Het is dus van belang om het onderling eens te worden, voordat er een ingreep wordt gedaan.

Het Oorlogs-team zal beide partijen vragen om een redelijk voorstel, dan zal er op basis van kans gekozen worden voor een van de voorstellen. Beide partijen dienen zich dan te houden aan het gekozen voorstel.

Vanaf het moment van aankondigen hebben beide provincies tot het moment van de grootschalige aanval om zichzelf voor te bereiden. De provincies zullen hierin hun loot regelen en spelers gereed maken. De verdedigende provincie is bevoegd om het graafschap te beschermen met verdedigingswerken. Deze bescherming moet voldoen aan de PvP-fort regels.

Hoe gaat een overname in werking?

Een standaardprijs van 1 tilepoint wordt gehanteerd, deze zal de verloren verdedigende partij overdragen aan de aanvallende partij. Indien de verdedigende partij wint, wordt er indien afgesproken een prijs overhandigt vanaf de aanvallende partij.

Uiteindelijk is het moment daar! De overname. De nexus van de verdedigende provincie kan worden aangevallen. De aanvallende provincie heeft 1 uur de tijd om de nexus te slopen. Hieruit volgen twee situaties

  1. De aanvallende partij wint Als de aanvallende partij het voor elkaar weet te krijgen om de nexus binnen 1 uur tijd te slopen winnen zij de overname. De aanvallende partij mag tot het einde van het uur op het land blijven om het gevecht voort te zetten. Ze moeten zich tijdens dit gevecht wel aan alle overige regels houden. Ze mogen na het slopen van de nexus wel het land verlaten zonder alsnog te verliezen. Het is niet toegestaan om na het verlaten van het land weer terug op het land te keren.

De aanvallende partij zal zo snel mogelijk na het eind van de overname de desbetreffende tile ontvangen. De verdedigende partij is daarna de tilepoint volledig kwijt.

  1. De verdedigende partij wint Lukt het de aanvallende provincie niet om de nexus te slopen, ongeacht het aantal levende spelers, verliest de aanvallende provincie. De aanvallende partij moet het land af.

De verdedigende provincie kan op dat moment kiezen of ze het afgesproken cadeau willen of dat ze iemand van de aanvallende provincie gevangen nemen. Het is aan de aanvallende provincie om binnen 24 uur te hebben voldaan aan de keuze van de verdedigers. Iedere dag (24 uur) dat het langer duurt zal er 1000 gulden bij de prijs op komen. Mocht de verdedigende partij het leveren van het cadeau weren om zo de boete te kunnen ontvangen, is het toegestaan om het cadeau te leveren via staff.

Hoe gaat een Siege in werking?

Een vergoeding moet worden besloten vooraf, de winnende partij ontvangt de vergoeding van de verliezende partij nadat de Siege is afgelopen. Wanneer een Siege van start gaat heeft de aanvallende partij 60 minuten om een locatie die vooraf is besloten te besiegen.

  1. De aanvallende partij wint Als de aanvallende partij het voor elkaar weet te krijgen om de nexus binnen 1 uur tijd te slopen winnen zij de siege. De aanvallende partij mag tot het einde van het uur op het land blijven om het gevecht voort te zetten. Ze moeten zich tijdens dit gevecht wel aan alle overige regels houden. Ze mogen na het slopen van de nexus wel het land verlaten zonder alsnog te verliezen. Het is niet toegestaan om na het verlaten van het land weer terug op het land te keren.

  2. De verdedigende partij wint Lukt het de aanvallende provincie niet om de nexus te slopen, ongeacht het aantal levende spelers, verliest de aanvallende provincie. De aanvallende partij moet het land af.

Na afloop dient de verliezende partij de vergoeding te betalen aan de winnende partij.

Belangrijk

BELANGRIJK

  • Het is niet toegestaan om tijdens een grootschalige aanval te bouwen
  • Tijdens een grootschalige aanval mag je niet het land verlaten. Verlaten van het land is een automatische overgave. Wordt je van het land af geslagen moet je zo snel mogelijk terug op het land proberen te komen. Expres buiten de grens blijven wordt gezien als verlaten van het land. Wordt een Leider, Hertog of Generaal geforceerd van het land af gestuurd, moet de hele provincie zich terugtrekken. Hierbij is de grootschalige aanval dus verloren
  • Tijdens een grootschalige aanval is het niet toegestaan om je onder de grond te bevinden. Zij dit in een mine, of in een ondergrondse base
  • Het is niet toegestaan gebruik te maken van blokken zoals cobwebs om hinder te creëren
  • Tijdens een grootschalige aanval is het niet toegestaan om je voor een langere tijd in het water te bevinden. Het is wel toegestaan om een rivier over te steken
  • Het is niet toegestaan om tijdens een grootschalige aanval je armor te repareren of om nieuwe armor te pakken op iedere mogelijke manier, uitzondering op het oppakken van armor van verwonde tegenstanders
  • Tijdens een grootschalige aanval mogen zowel de aanvallende als verdedigende partij maximaal twee armor sets op zak hebben. Mocht je een grootschalige aanval starten met meer dan twee sets wordt dit ingenomen en ben je dit permanent kwijt
  • Tijdens een grootschalige aanval dient iedere speler zich te houden aan alle vooraf afgesproken regels, dit kan verschillen per grootschalige aanval
  • Mocht een regel verbroken worden tijdens de grootschalige aanval, zal na de grootschalige aanval een gesprek plaatsvinden om af te stemmen hoe verder

Allianties

Om een alliantie te krijgen moet je een aantal stappen zetten.

  1. Provincie A en B bezoeken elkaar minimaal een keer.
  2. Tijdens deze bezoeken en het plannen mogen de provincies elkaar niet aanvallen.
  3. Na stap 1 en 2 moeten de provincies 14 dagen wachten tot de alliantie is gemaakt.

Je kunt het proces van wachten versnellen. Dit doe je door volgende opties uit te voeren:

  1. Een provincie bezoek; bezoek de provincie voor minimaal 10 minuten (kan 1x per 3 dagen) [-1 dag].
  2. Bouw een ambassade; bouw een ambassade in een van de provincies [-3 dagen].
  3. Organiseer een bruiloft; regel een trouwdag tussen twee adelen van de provincies [-4 dagen].
  4. Organiseer een toernooi; de provincie kan een tournament organiseren waar het andere provincie aan mee doet. Hiervoor is een arena nodig. [-6 dagen].