Skip to main content

Regels

Hier vind je de algemene server regels en de regels van The Chronicle.

Algemene regels

Inhoudsopgave

Algemeen

  1. Alt accounts zijn niet toegestaan.
  2. Een VPN bypass is alleen aan te vragen via de discord.
  3. Hacken in iedere vorm is niet toegestaan.
  4. Ongepaste skins of gebruikersnamen zijn niet toegestaan.
  5. Chargebacken van gekochte items resulteert in een blacklist/ip-ban.

Communicatie

  1. Spammen is niet toegestaan, wij zien meer dan drie berichten in korte tijd achter elkaar versturen als spam.
  2. Overmatig schelden is niet toegestaan.
  3. Reclame maken zonder toestemming is verboden.
  4. Discriminatie is niet toegestaan.
  5. Doxen en booten zijn ten strengste verboden.
  6. Overmatig gebruik van caps is niet toegestaan.
  7. 'toxic' gedrag is verboden.
  8. Op RepublicMC maken we gebruik van de Nederlandse taal, met uitzondering op roleplay gerelateerde namen.
  9. Linkjes in de openbare chat sturen is niet toegestaan.
  10. De roleplay chat is alleen bedoeld voor roleplay gerelateerde zaken.
  11. Vragen om persoonlijke informatie is niet toegestaan.
  12. Iedere vorm van erp, failrp, metagaming en powergaming zijn niet toegestaan.
  13. Wanneer je meer spelers bij de roleplay wilt betrekken, dien je hen minimaal 15 minuten van tevoren over de situatie te informeren.
  14. Het negeren van roleplay in alle mate om je eigen belangen ten voordelen te behouden is niet toegestaan.
  15. Het gebruiken van een op lange afstand brief dient altijd via een postduif, raaf of uil te gebeuren. Iedere andere vorm word gezien als failrp.
  16. Als je iets in je inventory een andere naam geeft, zij het met /rename of via een anvil, moet dit item niet tegen de roleplay in gaan. Tegen de roleplay ingaan kan varieren van scheldwoorden tot een zwaardnaam die niet past bij de roleplay van jouw provincie.

Discord

  1. Soundboard abuse is niet toegestaan.
  2. Meerdere malen het channel leaven of joinen is niet toegestaan.
  3. Onnodig staff taggen is niet toegestaan.
  4. Het maken van onnodige tickets is verboden.
  5. Ongepaste plaatjes, spraakmemos of video's delen is niet toegestaan.

The Chronicle regels

Toegestane mods

  1. Minimap met spelers.
  2. Optifine of Sodium
  3. Litematica met printer
  4. Fullbright
  5. Horse stats
  6. Mouse tweaks
  7. Inventory hud
  8. Sighted (render distance)
  9. Replaymod of Flashback
  10. Clients zoals Lunar mogen wel, tenzij deze clients DMI, Xray of andere vormen van cheats bevatten.
  11. Googlechat

Gameplay

  1. Het gebruik maken van potions die kunnen worden verkregen is toegestaan. Bekijk hier alle beschikbare potions.
  2. Het maken en gebruiken van automatische of semi-automatische farms gemaakt met redstone is niet toegestaan.
  3. Het maken en gebruiken van afk machines is niet toegestaan.
  4. Het gebruik maken van mine overlay of gelijksoortige voordelen is niet toegestaan.
  5. Het is niet toegestaan uit te loggen op Neutraal. Uitzondering word gemaakt voor handelssteden.
  6. Het vermoorden van dieren, zonder aanleiding van roleplay, is niet toegestaan.

Wisselen van Provincie

Wanneer je van Provincie wisseld bepaald jouw Hertog of Leider hoeveel jij mee mag nemen naar jouw nieuwe Provincie. Je hebt recht op 1 set armor en 5 tools, jouw Hertog of Leider kan bepalen dat je meer mee mag nemen. Het is niet toegestaan om items die niet van jou zijn mee te nemen. Als je toestemming hebt om van provincie te wisselen maak jij, jouw Leider of Hertog een ticket aan.

Als jij zelf een ticket maakt, stuur je een screenshot waarin jij jouw Hertog of Leider mededeeld dat je van Provincie wilt wisselen. Daarbij stuur je ook een screenshot waarin de Hertog of Leider aangeeft wat jij mee mag nemen.

Maakt jouw Hertog of Leider een ticket geven zij aan wat jij mee mag nemen. Alles wat je meer mee hebt dan hetgeen is toegestaan wordt afgenomen en blijft achter in je oude provincie.

Hierna ben je succesvol gewisseld van Provincie.

Tiles

  1. Als Provincie kan de leider alleen de tiles die zichtbaar zijn op de map claimen.

Je provincie kan op verschillende manieren tile points krijgen

  1. Hoofdstad nexus upgraden (Per 5 tiers +1 tile point extra per tier)
  2. Graafschap nexus upgraden (1 point per tier)

Het is ook mogelijk om tiles over te kopen. Hier zitten alleen wel wat restricties aan.

  1. De tile die jouw provincie wilt kopen grenst aan jouw land
  2. De tile die jij wilt overkopen is niet van een alliantie
  3. De verkoper van de tile krijgt geen tile points

Je kan een tile overkopen door een nexus ticket aan te maken. Hier deel je in mede over welke tile het gaat en van welke provincie die tile nu is. Een Leider of Hertog van de andere provincie zal dan toegevoegd worden en beide provincies kunnen gaan onderhandelen. Als de provincies het samen eens zijn over de deal kan de transactie gemaakt worden en daarna wordt de tile overgezet.

Provincielead

  1. Leiders en hertogen die meer dan een week afwezig zijn zonder aankondiging kunnen hun positie (tijdelijk) verliezen.
  2. Provincielead heeft een voorbeeldfunctie en dienen zich daarnaar te gedragen.
  3. Misbruik van permissies als Provincie-lead is niet toegestaan.

Provincie spawn

Het is toegestaan om de provincie spawn te verplaatsen of aan te passen qua bouwwerk. Maak een ticket aan om gewilde aanpassingen aan te geven.

Wanneer provincie-lead een nexus wilt verplaatsen, dient er een ticket gemaakt te worden met volgende informatie:

  • Nieuwe tile als aangewezen spawn
  • Coördinaten waar de enchanter moet komen
  • Coördinaten waar de crates moeten komen
  • Coördinaten waar de rank weergave moet komen
  • Coördinaten waar de Daily quests npc moet komen

Iedere provincie mag maximaal 1 keer één nexus verplaatsen. De provincie heeft hierbij de keuze of ze de hoofdstad nexus of een graafschap nexus verplaatsen.

Op deze regel is echter wel een uitzondering. Iedere nieuw gemaakte kolonie krijgt ook een graafschap nexus. Deze mag eenmalig verplaatst worden.

Nickname

Om de roleplay te bevorderen kunnen leiders en hertogen mensen een nickname geven. Met deze leuke functie komen alleen wel wat verantwoordelijkheden. Hieronder staan de regels voor nicknames:

  • Een nickname mag geen content bevatten die tegen de regels in gaan
  • Een nickname mag niet ingaan tegen de roleplay
  • Nicknames mogen niet op elkaar lijken (Wachter, Wachter1, Wachter2)
  • Het is niet toegestaan om je via nickname als een ander voor te doen

Misbruik maken van de nickname perms kan resulteren in sancties.

Oorlog en Diplomatie

PvP tijden

PvP is toegestaan tussen de tijden 12:00-00:00, binnen de tijden is het toegestaan om te pvpen op alle locaties waar pvp aan staat.

Het aanvragen van oorlogen kan de hele dag. Het voeren van een oorlog alleen niet. Elke vorm van oorlog mag alleen plaatsvinden gedurdende de volgende tijden: Tussen 12:00-17:00 en 19:00-21:00.

PvP op neutraal

Elke speler mag pvpen op neutraal, zowel als je een vijand tegenkomt als een lid van een neutrale provincie. Het is belangrijk om te onthouden dat iedere vorm van pvp onderdeel van roleplay is, op uitzondering van kothkastelen.

Als een provincie moet reizen voor roleplay kan de leider, hertog of generaal, in een ticket, aan geven dat de provincie niet aangevallen wilt worden voor de periode dat de roleplay zich afspeelt. (Dit is vanaf het moment dat de leden van een provincie hun land verlaten tot het moment dat ze terug op hun land zijn). Een stafflid zal de taak krijgen om deze reizende groep ook daadwerkelijk veilig te houden. Het is op dit moment niet toegestaan om deze groep aan te vallen. Omdat je hierdoor de roleplay verstoord.

Er zijn regels tijdens het pvpen op neutraal en in het algemeen:

  1. De vier handelssteden stellen bewaking op voor iedereen die in de stad rondloopt. Het is niet toegestaan om te pvpen in de handelssteden.
  2. Het is toegestaan om tijdens een gevecht te vluchten naar een handelsstad of provincie.
  3. Landrush is niet toegestaan.
  4. Je mag iedereen aanvallen zonder roleplay reden, maar dit heeft gevolgen op de roleplay. Mits de personen geen uitzondering hebben.
  5. Het is niet toegestaan server roleplay te dwarsbomen.
  6. Rod PvP is niet toegestaan.
  7. Het is niet toegestaan om wolven te gebruiken voor pvp doeleinden. Je mag wolven bij je hebben en je mag ze breeden. Maar je mag ze niet gebruiken om mensen mee aan te vallen.
  8. Het is niet toegestaan om binnen een uur na verwonding roleplay informatie te gebruiken.
  9. Het is niet toegestaan om, tijdens een gevecht, hitboxes te gebruiken om niet aangevallen te kunnen worden. Denk aan kelp onder water maar ook hoog gras of bloemen.

KOTH’s

Op The Chronicle staan drie koth kastelen. Iedere twee weken kunnen deze koth's overgenomen worden. Bij een koth is het doel om deze over te nemen door punten te krijgen. Als dit is gelukt ontvangt jouw provincie voor twee weken een event nexus op de locatie van de koth.

Een koth staat volledig los van roleplay. Dingen die tijdens een koth gebeuren mogen niet later in de roleplay gebruikt worden. Allianties bestaan ook niet bij een koth. Het is daarbij dus ook niet toegestaan om actief samen te werken tijdens een koth. Daarnaast is het ook niet toegestaan om het land van een alliantie op te vluchten. Dit wordt gezien als landrush.

Een half uur nadat de laatste koth is overgenomen gelden alle roleplayregels weer. Hierna is het ook weer toegestaan om een ander land te betreden.

Veldslagen

Een veldslag is de meest toegankelijke manier van oorlog voeren onderling. Voor een veldslag is een roleplay reden nodig en een veldslag mag gebruikt worden in de roleplay later. De drempel voor een veldslag ligt alleen aanzienlijk lager dan voor bijvoorbeeld een infiltration. Een reden voor een veldslag kan al zijn: 'Wij willen een vriendschappelijk toernooi houden'.

Een veldslag wordt tussen de provincies onderling afgesproken in een ticket. Bijvoorbeeld Acela wilt een veldslag tegen Piraten. Een leider, hertog of generaal van Acela maakt een ticket aan en geeft aan een veldslag te willen doen tegen de Piraten en waarom. Vervolgens wordt er een leider, hertog of generaal van de Piraten toegevoegd en kunnen beide partijen onderling overleggen. Als beide partijen het eens zijn over de locatie, datum. tijd, aantal spelers & spullen die meegenomen mogen worden kan de voorbereiding beginnen. De twee personen die in een ticket zitten namens hun provincie worden gezien als verantwoordelijke en aanspreekpunt voor de veldslag. Beide partijen geven de spelers op die mee gaan. Voorbeeld: Acela neemt Brian, Chris, Luuk, Arie & Jochem mee. Andere spelers zijn niet bevoegd om in de buurt te komen van de veldslag.

Tijdens een veldslag worden alle regels, op de standaard geldende regels na, dus zelf overlegd. Provincies kunnen ook besluiten om een prijzenpot te maken die de winnaar krijgt of een bepaalde daad die de verliezer doet voor de winnaar.

Gevangenschap

Er zijn twee soorten voor het gevangen nemen van een persoon:

  1. Je neemt een persoon in roleplay gevangen
  2. Je neemt een persoon gevangen als prijs na een veldslag of overname.

Wanneer een provincie een persoon gevangen neemt, dient de provincie dit aan te geven in een pvp ticket. Het PvP-Team zal de items van de gevangene innemen tot de tijd dat de persoon weer vrij is. De gevangen genomen persoon mag een pvp ticket maken om de spullen terug te krijgen.

Voor het gevangen nemen geldt:

  • het gevangenschap gebeurd altijd in roleplay verband.
  • De gevangene mag maximaal 1 dag worden vastgehouden. Dit kan verlengt worden tot drie dagen. Dit is mogelijk door iedere dag interactieve roleplay met de gevange te doen. Onder interactieve roleplay wordt niet verstaan dat iemand naar de gevangene toeloopt en wat eten geeft, er moet wat gebeuren.
  • Tijdens het gevangenschap mag er een bevrijding worden geplanned door middel van een infiltration.
  • Het is niet toegestaan de spullen van een gevangene in te nemen, dit is aan staff om op te slaan.
  • Wanneer een gevangene wordt verwond, geldt dit als een vrijlating van de gevangene.
  • De cel waar de gevangene zich bevindt moet voldoen aan de cel eisen.

Wanneer een persoon gevangen is genomen als prijs, na een veldslag of overname, kan er geen infiltration worden gedaan met dit als reden. Wel mag er een veldslag worden geplanned.

Oorlogsplan

Je kunt op The Chronicle verschillende manieren van oorlog voeren. Maar niet elke provincie heeft evenveel behoefte aan oorlog. De provincies hebben daarom de keuze uit een passief of agressief oorlogsplan.

  • Passief: Een passieve provincie kan 1x per week aangevallen worden en 1x aanvallen.
  • Agressief: Een agressieve provincie kan 3x per week aangevallen worden en 3x per week aanvallen. Een provincie mag maar 1x per dag aanvallen of aangevallen worden.

Provincies kunnen het oorlogsplan wijzigen op elke eerste dag van de maand via een ticket. Een leider, hertog of generaal kan simpelweg aangeven te willen wisselen naar een passief of agresief oorlogsplan.

Wanneer een infiltration of overname is geweest wordt er rekening mee gehouden dat een aanval is gedaan en wordt er een aanval afgetrokken van het oorlogsplan. Dit wordt bijgehouden door het PvP-Team

Infiltrations

Tijdens infiltrations is het doel om de nexus (van graafschappen) te beschadigen, een gevangene bevrijden of een aanval te doen op de burgers van een Provincie.

Tijdens een infiltration mag een provincie een andere provincie aanvallen met 70% van het aantal spelers dat op het moment van aanvang online is. Het is dus het aantal online spelers :100 x70, als dat niet precies 70% is dan doe je -1.

Hier volgt een uitleg:

  • 1 verdediger online = Geen infiltration
  • 2 verdedigers online = 1 aanvaller
  • 3 verdedigers online = 2 aanvallers
  • 4 verdedigers online = 2 aanvallers
  • 5 verdedigers online = 3 aanvallers
  • 6 verdedigers online = 4 aanvallers
  • 7 verdedigers online = 5 aanvallers
  • 8 verdedigers online = 5 aanvallers
  • 9 verdedigers online = 6 aanvallers
  • 10 verdeidgers online = 7 aanvallers Mocht er meer dan 10 man online zijn telt gewoon door.

Stappen infiltration

Om een infiltration uit te voeren, zijn er bepaalde stappen die je moet volgen voordat dit mogelijk is. Het volgende stappenplan zal je helpen te begrijpen hoe dit in zijn werking gaat.

  1. Geldige reden voor aanval, zoals:
  • Verwonding van een burger door een andere provincie op neutraal. (Maximaal 1 week geleden)
  • Grote (actuele) dreiging in roleplay.
  • Opdracht vanuit een roleplay karakter.
  • Iemand uit je provincie zit gevangen
  • Iemand uit je provincie is minder dan 1 week geleden gevangen genomen (telt vanaf het moment van vrijlating)
  • Alliantie is recentelijk (maximaal 1 week geleden) aangevallen in de vorm van een infiltration of overname. (Dit is eenmalig, dus als jouw alliantie wordt aangevallen mag jij de aanvallende provincie aanvallen. Hier mag geen reactie meer op komen.)
  1. De aanvraag wordt ingediend door een leider, hertog of generaal in een pvp-ticket, met de volgende informatie:
  • Welke provincie als doelwit?
  • Het bewijs van stap 1 d.m.v. screenshot of video.
  • Datum van het bewijs (Wanneer is het gebeurd?)
  • Tijd van geplande aanval (moet binnen twaalf uur na goedkeuring)
  1. Wacht op goedkeuring van het Infiltration team. Bij goedkeuring kan de provincie het andere land voor maximaal 60 minuten aanvallen. De aanval gaat in vanaf het moment dat de eerste persoon het land betreedt.

Hoe gaat de aanval van start?

Je mag met je provincie bij de grens klaarstaan wanneer je de desbetreffende provincie wil aanvallen. Op het moment dat de infiltration van start gaat wordt de nexus op raidable gezet en krijgt de aanvallende provincie toegang tot het land. Op dat moment wordt ook bepaald met hoeveel man de aanvallende provincie mag aanvallen. Tot het aankondigen van de infiltration zelf mogen mensen nog leaven en joinen. Daarna gaat de infiltration van start, In deze 60 minuten mag je de volgende dingen doen:

  1. Spelers van de provincie verwonden.
  2. De nexus van de provincie beschadigen.
  3. Een gevangene bevrijden.

Tot drie minuten na de start van de infiltration mag de verdedigende partij in kisten en in hun enderchest. Ze mogen hun inventory legen of armor pakken. Het is niet toegestaan om in deze drie minuten spullen weg te leggen zodat de aanvallende partij deze niet krijgt. Het is enkel bedoelt om je voor te bereiden op het gevecht zelf.

Eindigen van de infiltration

De infiltration kan op verschillende manieren ten einde lopen:

  • Alle verdedigende personen zijn verwond.
  • Alle aanvallende personen zijn verwond.
  • De tijd van de infiltration is verlopen.
  • Een van de partijen geeft zich over of trekt zich terug.

Een lid van het Infiltration Team kan een infiltration ten alle tijden stopzetten met een grondige reden. De reden zal worden gedeeld indien het van belang is.

Wanneer een infiltration eindigt dienen alle overgebleven aanvallende personen het land van de verdedigende provincie te verlaten. Hierbij mag niemand meer aangevallen worden en moeten de aanvallers direct het land verlaten.

Hierna is de infiltration volledig afgerond. Het is niet toegestaan om als verdedigende partij de vertrekkende aanvallende partij achterop te jagen of mensen op hen af te sturen.

BELANGRIJK

  • Tijdens een infiltration mogen zowel de aanvallende als verdedigende partij twee armor sets op zak hebben. Mocht je een infiltration starten met meer dan twee sets wordt dit ingenomen en ben je dit permanent kwijt.
  • Wanneer je bewust het aangevallen land verlaat mag je niet meer terug het land op. Wanneer de leider, hertog of generaal geforceerd wordt het land te verlaten moet de hele provincie terugtrekken.
  • Niemand wil constant ge-spawnkilled worden. Doe dit dan ook niet. Spawnkillen wordt actief op gehandhaafd en bij het zien van dergelijk gedrag worden er dan ook straffen uitgedeeld en de aanval wordt per direct gestopt.
  • Wanneer je bent verwond als verdediger is het de bedoeling dat je The Chronicle verlaat gedurende de resterende tijd van de infiltration.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een infiltration te bouwen.
  • Tijdens een infiltration mag je niet het land verlaten. Verlaten van het land is een automatische overgave. Wordt je van het land af geslagen moet je zo snel mogelijk terug op het land proberen te komen. Expres buiten de grens blijven wordt gezien als verlaten van het land.
  • Tijdens een infiltration is het niet toegestaan om je onder de grond te bevinden. Zij dit in een mine, of in een ondergrondse base.
  • Tijdens een infiltration is het niet toegestaan om je voor een langere tijd in het water te bevinden. Het is wel toegestaan om een rivier over te steken.
  • Het is niet toegestaan gebruik te maken van blokken zoals cobwebs om hinder te creëren.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een infiltration je armor te repareren of om nieuwe armor te pakken uit kisten.
  • Het is niet toegestaan om tijdens een infiltration iets anders te plaatsen dan water.
  • Tijdens een infiltration is het toegestaan om dekking te zoeken in een goedgekeurd pvp fort

Overnames

Tiles kunnen worden overgenomen door andere provincies. Daar zitten natuurlijk wel wat regels en eisen aan verbonden.

De overname van een tile

Iedere Provincie heeft x aantal tiles. Tiles kunnen worden veroverd door andere provincies. Het veroveren van een tile kan door middel van een overname. Iedere provincie heeft 1 tile die niet overgenomen kan worden. Dit is de hoofdstad tile, de tile waar iedere provincie hun avontuur ooit begon. Elke andere tile, ongeacht het feit dat er wel of geen nexus op staat, kan overgenomen worden.

Bij de overname van een tile gelden de volgende stappen en regels:

  1. Om een tile van een andere provincie over te nemen moeten beide provincies minimaal tier V zijn.

  2. Er moet een geldige reden zijn voor de overname van een tile:

  • Verwonding van een Leider/Hertog/Generaal
  • Grote bedreiging in roleplay.
  • Opdracht vanuit een roleplay karakter.
  1. Een overname moet drie dagen van tevoren worden aangekondigd.

  2. De betreffende tile is niet de hoofdstad nexus tile.

  3. De betreffende tile ligt aan de buitenkant van de provincie.

Als de provincie die een overname wilt doen een goede rede denkt te hebben, maakt de leider of een hertog een pvp ticket aan. Zij leggen hun rede, inclusief bewijslast, voor aan het Overname-Team. Het Overname-Team gaat in overleg om te kijken of de rede voldoet aan de eisen. Hier zijn vanzelfsprekend 2 situaties:

  1. De rede wordt afgekeurd en het verzoek voor een overname wordt beëindigd.
  2. De rede wordt goedgekeurd. De verdere uitleg geldt dus vanzelfsprekend alleen voor optie 2.

Hoe gaat een overname in werking?

De aanvallende provincie kondigt een overname aan in de globale roleplay chat. Bijvoorbeeld: Leider van Acela: "Stuurt postduif naar de Piraten" wij zullen binnenkort een stuk land overnemen!

Op dit moment maakt de leider of hertog van de verdedigende provincie een ticket aan. Hier wordt de aanvallende provincie bijgevoegd, dit is expres in een ander ticket zodat de goedkeuring niet terug te lezen is met als reden de privacy van de aanvallende provincie.

De verdedigende provincie wordt ingelicht over de situatie, om welke tile gaat het, wat is de aanvallende provincie van plan, wat is de reden dat de overname plaatsvindt?

Minstens drie dingen moeten de provincies onderling overleggen. Het aantal spelers die deelnemen aan de overname, het tijdstip waarop de overname plaatsvindt en de prijs die de aanvallers betalen als ze de overname verliezen. De provincies kunnen ook andere dingen overleggen, dit kan enkel als beide partijen akkoord gaan. Voorbeelden zijn, minimale online playtime van de deelnemende spelers, het toestaan of juist niet van custom enchants of een bod aan de aanvallers om van tile te wisselen.

Mochten de provincies het niet eens worden, kan het overname-team ondersteunen met het maken van een keuze. Let op! Deze keuze staat vast en gaat boven de al eerder besproken punten. Het is dus van belang om het onderling eens te worden, voordat er een ingreep wordt gedaan.

Vanaf het moment van aankondigen hebben beide provincies tot het moment van de overname om zichzelf voor te bereiden. De provincies zullen hierin hun loot regelen en spelers gereed maken. De verdedigende provincie is bevoegd om het graafschap te beschermen met verdedigingswerken. Deze bescherming moet voldoen aan de PvP-fort regels.

Het is niet toegestaan om je voor te bereiden door tiles te claimen om de desbetreffende tile heen. Je mag deze tile dus niet vastzetten.

Uiteindelijk is het moment daar! De overname. De nexus van de verdedigende provincie kan worden aangevallen. De aanvallende provincie heeft 1 uur de tijd om de nexus te slopen. Hieruit volgen twee situaties

  1. De aanvallende partij wint Als de aanvallende partij het voor elkaar weet te krijgen om de nexus binnen 1 uur tijd te slopen winnen zij de overname. De aanvallende partij mag tot het einde van het uur op het land blijven om het gevecht voort te zetten. Ze moeten zich tijdens dit gevecht wel aan alle overige regels houden. Ze mogen na het slopen van de nexus wel het land verlaten zonder alsnog te verliezen. Het is niet toegestaan om na het verlaten van het land weer terug op het land te keren.

De aanvallende partij zal zo snel mogelijk na het eind van de overname de desbetreffende tile ontvangen. De verdedigende partij is daarna de tile volledig kwijt, inclusief de spullen die nog op de tile aanwezig waren.

Het is voor de nieuwe eigenaren van deze tile niet toegestaan om deze tile te grieven. Niemand vind het leuk om een gebouw of deel van een stad te zien vergaan voor niets. Het is wel toegestaan om de stijl van het stuk grond naar je eigen provincie te veranderen of om er iets fatsoenlijks nieuws op te bouwen.

De winnaar mag alleen de aangrenzende tiles claimen. Ofterwijl in elke windrichting 1 tile. Dit betekend dat een overgenomen stuk land uiteindelijk maximaal uit 6 tiles kan bestaan.

Het uitbreiden wordt gezien vanuit de tile die jij hebt overgenomen. Als je besluit om tiles te verkopen aan de verliezer krijg je dus niet extra nieuwe tiles.

  1. De verdedigende partij wint Lukt het de aanvallende provincie niet om de nexus te slopen, ongeacht het aantal levende spelers, verliest de aanvallende provincie. De aanvallende partij moet het land af.

De verdedigende provincie kan op dat moment kiezen of ze het afgesproken cadeau willen of dat ze iemand van de aanvallende provincie gevangen nemen. Het is aan de aanvallende provincie om binnen 24 uur te hebben voldaan aan de keuze van de verdedigers. Iedere dag (24 uur) dat het langer duurt zal er 1000 gulden bij de prijs op komen. Mocht de verdedigende partij het leveren van het cadeau weren om zo de boete te kunnen ontvangen, is het toegestaan om het cadeau te leveren via staff.

BELANGRIJK

  • Het is niet toegestaan om tijdens een overname te bouwen
  • Tijdens een overname mag je niet het land verlaten. Verlaten van het land is een automatische overgave. Wordt je van het land af geslagen moet je zo snel mogelijk terug op het land proberen te komen. Expres buiten de grens blijven wordt gezien als verlaten van het land. Wordt een Leider, Hertog of Generaal geforceerd van het land af gestuurd, moet de hele provincie zich terugtrekken. Hierbij is de overname dus verloren
  • Tijdens een overname is het niet toegestaan om je onder de grond te bevinden. Zij dit in een mine, of in een ondergrondse base
  • Het is niet toegestaan gebruik te maken van blokken zoals cobwebs om hinder te creëren
  • Tijdens een overname is het niet toegestaan om je voor een langere tijd in het water te bevinden. Het is wel toegestaan om een rivier over te steken
  • Het is niet toegestaan om tijdens een overname je armor te repareren of om nieuwe armor te pakken uit kisten
  • Tijdens een overname mogen zowel de aanvallende als verdedigende partij maximaal twee armor sets op zak hebben. Mocht je een overname starten met meer dan twee sets wordt dit ingenomen en ben je dit permanent kwijt

Allianties

Om een alliantie te krijgen moet je een aantal stappen zetten.

  1. Provincie A en B bezoeken elkaar minimaal een keer.
  2. Tijdens deze bezoeken en het plannen mogen de provincies elkaar niet aanvallen.
  3. Na stap 1 en 2 moeten de provincies 14 dagen wachten tot de alliantie is gemaakt.

Je kunt het proces van wachten versnellen. Dit doe je door volgende opties uit te voeren:

  1. Een provincie bezoek; bezoek de provincie voor minimaal 10 minuten (kan 1x per 3 dagen) [-1 dag].
  2. Bouw een ambassade; bouw een ambassade in een van de provincies [-3 dagen].
  3. Organiseer een bruiloft; regel een trouwdag tussen twee adelen van de provincies [-4 dagen].
  4. Organiseer een toernooi; de provincie kan een tournament organiseren waar het andere provincie aan mee doet. Hiervoor is een arena nodig. [-6 dagen].